TAK JAK?!??!?!

27.10.2013 19:32

Předpokládám, že asi každý zná výsledek včerejších voleb do PS ČR, jelikož je toho plný internet a televize!!!

Pokud ne tak ve zkratce:

Vyhrála ČSSD s cca 20,5% a 50 mandáty. Jako druhý se překvapivě umístilo hnutí ANO Andreje Babiše s 18,65% a 47 mandáty. Pomyslnou bronzovou medaili získává KSČM s 14,91% a 33 mandáty. Jako čtvrtá skončila TOP 09 s 11,99% a 26 mandáty. Pak byl velký propad a do sněmovny se ještě dostali, sice s již jednociferným číslem procent, ale dostali: ODS s 7.72% a 16 mandáty, hnutí Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury s 6,88% a 14 mandáty a nakonec ještě KDU - ČSL s 6,78% a s taktéž 14 mandáty.

 

No, upřímně, něco jsem nečekala. Myslela jsem, že ČSSD bude mít % více, takhle je to podle mně docela málo na nejsilnější stranu ve sněmovně. Překvapilo mě ANO. Očekávala jsem, že se do sněmovny dostane, díky masivní kampani, ale že bude mít tolik mandátů... KSČM - NO COMMENT!!! TOP 09 i ODS hluboce propadly. Nedivím se, když vyváděli, to co vyváděli. Čekala jsem, že Úsvit se zastaví před 5% hranicí, nezastavil. A návrta Lidovců byl téměř jistý.

 

A JAK TO BUDE DÁL

No, kdyby bylo na mě, tak bych sestavila vládu složenou z ministů napříč stranami a premiérem bych udělala Cimrmana, ale to se asi nestane! Sestavit nějakou vládu bude těžký. Zvlášť, když půlka stran chce zůstat v opozici. Všchno teď stojí na ANO, pokud půjde do vlády, dala by se nějaká rozumná koalice sestavit. Buď menšinová vláda ČSSD a ANO nebo koalice ČSSD,ANO a KDU-ČSL případně ještě Úsvitu. Menšinová vláda  jen ČSSD  rozhodně nepřipadá v úvahu. Co by tam chtěli dělat s 50 poslanci? To se rovnou můžou jít klouzat. Pokud vznikne koalice ČSSD a KSČM, ještě ke všemu menšinová, já emigruju :D Ale to nevznikne, přece jenom by byla menšinová a nikdo by jí nepodpořil. Koalice TOP 09, ODS, KDU-ČSL a ANO asi taky nevzejde. Jelikož bych emigrovala taky,protože Kalouska od státní pokladny by v tomto případě nevyhnali.  Řikám, všechna odpovědnost je teď na ANO. Krátce po volbách jsem viděla rozhovor s Babišem, vypadal jako vyplesknutá myš. :D No tak uvidíme. Navíc teď předsednictvo ČSSD vyhodilo Sobotku z vyjednavacího týmu o vládě a a šéfem tohoto týmu se stal Hašek:D No, uvidíme, uvidíme...

 

Ale v důsledku voleb jsem  všichni skoro zapomněli, že zítra to bude přesně 95 let od založení Československé republiky. Od té doby jsme si museli projít ledasčíms, 2.světovou válkou, komunistický režimem... Už hodně jsme toho zvládli. Tak se držmě, abychom toho zvládli ještě víc a ještě dlouho tady byli...

Komentáře

***

Lory, lory-universe.blog.cz | 28.10.2013

Já se o politiku nezajímám, nikdy jsem se o ní nezajímala a myslím, že se o ní ani nikdy nějak průlomově zajímat nebudu, každopádně oceňuju tvojí snahu, ten článek se ti moc povedl ;)

-

Xanya | 28.10.2013

Já vůbec nevím o co go,protože v politice se absolutně nevyznám. Ale pěkný článek. :)

Volby

Jane Rose / SBéčko <3 / | 28.10.2013

Dobrý článek... i když já se o politiku vůbec nezajímám!!!

)

Faith | 28.10.2013

Už 95 let.. páni toto utíká :))

Přidat nový příspěvek