Recenze- Osamělý Jezdec

14.08.2013 20:08

Včera jsem byla v kině na Osamělém jezdci. Šla jsem tam, protože jsem byla zvědavá, jaký bude film od tvůrců Pirátů z Karibiku bez pirátů z Karibiku :) A upřímně, bylo vidět, že je stejný režisér, producent, tvůrce hudby a hlavní hrdina. :) Akorát, že místo toho, aby se herci houpali na

stožárech, ujíždí na koni po jedoucím vlaku :D Depp tam moc nemluví,spoléhá se na svojí mimiku. A už trošku hovornějšího sekundanta mu místo skvělého Orlanda Blooma dělá stejně skvělý, ba možná ještě lepší Armie Hammer :) O tom herci jsem v život neslyšela,ale byl skvělý :D Bylo na něm vidět, že si to užíval. Dělal úžasný grimasy a řekněme, že i zevnějškem byl hezký :D Sorry Bloome, nic proti tobě, ale Armie je lepší:D:D:D Hudba byla podobná, jako u pirátů,ale přece jen trošku odlišná :) No a teď už k ději...

DĚJ

Nejdříve bych měla upozornit, že ten, kdo si chce na ten film zajít do kina, by asi neměl číst dál, protože tady prozradím zápletku příběhu a ten člověk by z toho nic neměl :)

Ocitáme se v Mexiku roku 1933 na pouti. Potkáváme se s malým chlapcem, který zajde do muzea Divokého západu. Setkává se tu se zestárlým indiánem Tontem (Johnny Depp), jež si ho splete se svým dávným společníkem a začíná mu vyprávět příběh...

Přesouváme se do 60. let 19. století. V Mexiku se začíná stavět železnice. Vlakem se zpátky domů vrací John

Reid (Armie Hammer), který jel studovat práva. Vrací se, aby se stal Mexickým šerifem. Ve vlaku je taky vezen v poutech strašlivý zabiják Butch ( jméno si nepamatuju :)) a indián Tonto (to sem nepochopila, proč byl v poutech) Vlak je přepaden a Butch utíká. V Mexico City se John setkává se svým bratrem Dannem, šéfem místní policii, které se říká Jezdci, jeho ženou Rebeccou, do které je, byl a bude John zamilován a stejně tak ona do něho a  s bratrovým a Rebecciným synem Dennym. John, již se šerifskou hvězdou a  jezdci včele s Dannem se vydává nají Butche. Avšak rukama Butche je zabit on, jeho bratr a všichni jezdci až na jednoho, který se dal k Butchemu. U mrtvých těl se objeví Tonto s bílým příznačným koněm, jenž umí vrátit lidi ze říše mrtvých. Kůň zachraňuje Johna a společně s Tontem se vydávají najít Butche. Ale padají do zajetí Komančů. Tonto byl také Komanč. Ovšem u náčelníka se John dozvídá, že udělal obchod se dvěma bělochy, kterým, výměnou za zlaté hodinky, ukázal stříbrný důl. Dva běloši, kteří nebyli nikdo jiní než Butch a jeho bratr, zničili celou Tontovu vesnice. Tonto se od té doby snaží je najít a pomstít. Komančové zahrabají Johna s Tontem do písku a sami Komančové se bijí s americkou armádou, jelikož Butch a jeho bratr, šéf železnice v Mexico City přepadávají osady na hranicích s Komanči tak, aby to vypadalo, že to dělají Komančové. Ovšem je tu ještě Přízračný kůň, který Johna s Tontem osvobodí a doveze je do dolu stříbra. Tam zatknou Butche, Tonto ho chce zabít, ale John, jakožto právník, dbá na to, aby " byl předveden před spravedlivý soud." Pohádají se a John odváží

Butche do Mexico City. Mezitou dobou Rebecca a Denny jsou přepadeni a, aniž by o tom věděli, vězněni Butchovým bratrem, který se navenek vydává a kamaráda. Společně s generálem americké armády Butcheho bratr osvobodí Butche od pout a smrtí chce potrestat Johna, odváží ho tedy zpátky do dolu. "Za pět minut dvanáct" se objeví Tonto a i s Johnem prchá podzemní šachtou pryč, když na Butche, jeho bratra a jejich bandu útočí Komančové. John po těchto událostech změní názor a opět bere do ruky pistoli. Na slavnostním otevření železnice se Tonto zmocní vlaku se stříbrem a John na koni běží přes jedoucí vlak s Butche a jeho bratrem, Rebeccou, Dennym a spoustou další lidí, u filmu nazývaných kompars :D Následuje kaskáda akčních scén, jež vyvrcholí, sicez pohledu bratrů nechtěnou, bratrovraždou. Vlak s Butcheho bratrem narazí do toho, co zbylo z vlaku se stříbrem a kde je i Butch,všichni tři i z generálem jsou mrtví. Teď jsem očekávala nějaký Happy End, jako třeba svatbu Johna s Rebeccou. Ale mýlila jsem se.:( XD John Reid, jemuž už nikdo neřekne jinak než Osamělý jezdec, odjíždí, aby zjednal právo a pořádek i v ostatních částech Mexica a Tonto byl přijat nazpět ke Komančům.

Celý film je vždy zpestřen nějakou otázkou malého chlapce v Mexicu roku 1933, jemuž "důchodce" Tonto vypráví příběh. Mám ráda, když je film nebo i povídka či knížka vyprávěn retrospektivně a i sama občas něco tak napíšu.

Celý film je posázen akčními scénami a vtipnými hláškami. V některých částech se bojíte co se stane, načež Vás zasype salva vtipů:D I to se od Pirátů výrazně neliší :)

Celkově bych film ohodnotila tak na 85%. Těch 15 procent jde dolů za občasné nedorozumění. Jak jsem  se už zmínila, například nechápu, jak se Tonto ocitl v poutech ve vlaku atd. Tvůrci holt zapomněli na to, že do kina chodí i blbci jako já :D

Jinak skvělý film a ještě skvělejší Armie Hammer, ale na Piráty z Karibiku to nemá. No máme dva

roky od minulého dílu a dva roky nás cca dělí od dalšího, takže tohle je taková jednohubka :D

A jinak je to jen můj názor, někomu se to třeba nemusí líbit vůbec, nebo tomu dává 100% Takhle se to prostě a jednoduše líbilo mě :) XD :D